Wróć do listy

WYCIECZKA W GÓRY ŚWIĘTOKRZYSKIE

Podróże kształcą. To powiedzenie znają wszyscy bardzo dobrze. O jego prawdziwości przekonało się  25 uczniów  SOSW w Wyszkowie.
W dniach 3-4 października uczniowie pod opieką wychowawców: Marzeny Mejer,  Agnieszki Skoczeń, Renaty Frąckiewicz, Anny Wojtaszek, Marty Pazgier wyruszyli na dwudniowa wycieczkę  w Góry Świętokrzyskie.
Pierwszego dnia, nie lada atrakcją i wyzwaniem dla uczestników wyjazdu okazało się wejście na szczyt Łysej Góry i zwiedzanie Klasztoru  Świętego Krzyża. Wędrówkę rozpoczęliśmy w Nowej Słupi. Przy usytuowanej na skarpie figurze pielgrzyma zapoznaliśmy uczniów z zasadami bezpieczeństwa podczas górskich wędrówek oraz zachowania  się w rezerwatach przyrody. Weszliśmy na teren Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Drogą pątników, zmierzających do relikwii Drzewa Krzyża Świętego,  dotarliśmy na szczyt Góry Świętego Krzyża. Tam zwiedziliśmy klasztor Świętego Krzyża oraz Muzeum Misyjne Misjonarzy  Oblatów Maryi Niepokalanej. Znalazła się jeszcze wolna chwila na zakup pamiątek. W drodze powrotnej podziwialiśmy piękno jesiennej przyrody puszczy jodłowej. Wędrówkę górską zakończyliśmy w Hucie Szklanej. Zmęczeni, ale zadowoleni  dotarliśmy na obiadokolację do hotelu w Rutkach.
Kolejny dzień wycieczki przyniósł kolejne wyzwania. Po śniadaniu wyruszyliśmy do Europejskiego Centrum Bajki imienia Koziołka Matołka w Pacanowie. Obejrzeliśmy niezwykłą wystawę, pt. „Bajkowy Świat”, utrzymaną w charakterze interaktywnej zabawy, przy wykorzystaniu technik multimedialnych. W bajkowym przedpokoju ujrzeliśmy czterometrowy stół, pod którym umiejscowiono garderobę czarów.  Musieliśmy uważać, aby nie potknąć się o magiczne buty czy czapeczkę jednego                         z krasnoludków. Odwiedziliśmy Czarodziejski Ogród z niespotykanymi roślinami i ogromnymi jagodami w kształcie leśnych konwalii. Uzyskaliśmy odpowiedzi na niezwykłe pytania: Skąd pochodzi Złota Kaczka, Co zrobił Szewczyk Dratewka, itp.
Wycieczka, a szczególnie pobyt w hotelu i restauracji był dla uczniów lekcją kulturalnego zachowania oraz nabycia dobrych manier. Dowiedzieli się o różnych zawodach wykonywanych w hotelu i restauracji. Obserwowali pracę kelnera i pokojówki hotelowej.