TERAPIE
Edukacja przez ruch (EPR) Doroty Dziamskiej
System kształcenia i terapii Edukacja przez ruch (EPR) Doroty Dziamskiej
to zbiór technik i metod pracy opartych na naturalnym, optymalnym, rytmicznym ruchu człowieka. Poruszanie się według określonej rytmicznej procedury, aktywizując zmysły, wspiera wzrost poziomu integracji sensorycznej, by w ten sposób przygotować ciało i umysł do procesu uczenia się.
NEUROFORMA
Neuroforma to nowoczesny sprzęt do rehabilitacji. Program zawiera ćwiczenia angażujące jednocześnie funkcje ruchowe oraz poznawcze, dzięki zastosowaniu tzw. paradygmatu podwójnego zadania.
czytaj więcej
ZAJĘCIA REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZE
Zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze są formą realizacji obowiązku szkolnego przez dzieci i młodzież niepełnosprawną intelektualnie w stopniu głębokim. Celem zajęć jest wspomaganie rozwoju psychoruchowego uczestników zajęć,
czytaj więcej
TERAPIA RĘKI I i II STOPNIA
Terapia ręki powstała w odpowiedzi na potrzebę usprawniania małej motoryki czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców mający na celu zaangażowanie całej kończyny górnej
czytaj więcej
TERAPIA NEUROTAKTYKALNA SWIETŁANY MASGUTOWEJ
Założeniem metody jest uruchomienie naturalnych mechanizmów neuronalnych, neurorozwoju, radzenie z efektem stresu i samoregulacji organizmu. Neurosensomotoryczna terapia taktylna proponuje techniki masażu i stymulacji skóry, które wpływają na rozwój funkcji półkul i kory mózgowej, śródmózgowia i tylnych partii mózgu.
czytaj więcej
LOGORYTMIKA
Logorytmika pojawiła się w początkach lat 70-tych XX wieku. Powstała jako potrzeba połączenia ćwiczeń rytmicznych ze słowami. W logorytmice odnajdziemy elementy metody Carla Orffa. W jego metodzie umuzykalniania dzieci słowo, muzyka i ruch wzajemnie się przenikają tworząc integralną całość.
czytaj więcej
LOGOPEDIA
W Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Wyszkowie realizowane są zajęcia rozwijające mowę i komunikację: korekcja wad wymowy, terapia mowy, terapia z wykorzystaniem systemów AAC oraz zajęcia kształtujące komunikację.
czytaj więcej
INTEGRACJA SENSORYCZNA
Integracja sensoryczna to proces, w którym następuje organizacja wrażeń dostarczanych do organizmu, aby mogły być wykorzystywane w celowym działaniu, czyli w reakcji adaptacyjnej.
czytaj więcej
DOGOTERAPIA
W procesie dogoterapii pomiędzy dzieckiem i psim terapeutą zostaje nawiązany głęboki emocjonalny kontakt, specyficzna więź. Ta niezwykła dla dziecka relacja motywuje je do ćwiczeń.
czytaj więcej